For de fleste virksomhedsejere kan markedsføring være en kæmpe udfordring. En dårlig samvittighed, der nager, fordi det jo er nødvendigt for at skabe en synlig virksomhed og derved øge sin omsætning.

I et marked med mange alternativer er det ekstremt vigtigt at få fortalt, hvad det er, der gør virksomheden til noget særligt, så kunderne vælger dig fremfor dine konkurrenter.

Selvom jeg har arbejdet med markedsføring siden 2004, kender jeg godt følelsen. Følelsen af forvirring, manglende retning, forkerte valg og ikke mindst de overspringshandlinger, man laver for at undgå at skulle arbejde med det.

Men når jeg sidder på den anden side og gennemgår andres markedsføring, er det nemt for mig at gennemskue, hvor potentialet ligger.

  • Hvem er du, som menneske og virksomhed

  • Hvordan adskiller du dig fra dine konkurrenter

  • Hvad sælger du

  • Hvor er du på vej hen

  • Hvem skal du sælge til

  • Hvordan skal du sælge dit produkt

  • Hvilke kanaler og budskaber

Og den proces vil jeg gerne hjælpe dig igennem, så du ender med en plan, som fortæller dig præcis, hvad du skal gøre, hvornår og hvorfor…. Så slipper du for at bruge unødvendig tid på at overveje, men kan i stedet gå lige til det praktiske og få en markedsføring, der virker…


Forløbet er for dig,  der...

  • Er selvstændig – enten solo eller med medarbejdere

  • Gerne vil have en virksomhed, der fremstår som noget særligt, så kunderne vælger dig fremfor andre

  • Synes, at markedsføring tager for meget af din dyrebare tid

  • Har brug for et markedsføringskoncept, som kan klares så nemt som muligt

  • Meget hellere vil bruge tiden på de ting, du brænder for i virksomheden

  • Er træt af at skulle sætte dig ind i, hvad der virker, og hvad der er af nye tiltag og ændringer på de forskellige platforme

  • Vil have en virksomhed, som bliver genkendt

  • Gerne vil have en sikker plan, der giver kunder – én gang for alle


Du får...

  • Helt styr på, hvad det er, du sælger – hvad enten det er fysiske produkter eller serviceydelser

  • Defineret din vision og mission, så alle i virksomheden kender retningen og ved, hvor der skal sættes ind

  • De stærkeste salgsargumenter – dem, hvor du adskiller dig fra dine konkurrenter

  • En klart defineret målgruppe, som gør det nemt at lave en markedsføring, der giver resultater

  • Defineret succeskriterier og opsat KPI’er for din markedsføring

  • En designmanual, som hjælper dig med at sætte retningen for alt dit grafiske materiale

  • En tekstmanual, som sætter retningen for de tekster, der fremover skal skrives

  • En skitse til opbygning af din personlige hjemmeside

  • En markedsføringplan for det kommende år

  • En tjekliste for, hvad der skal gøres – uge for uge og måned for måned

  • Praktisk oplæring i at udføre opgaverne

  • 6 måneder med valgfri sparring


Sådan foregår det...

  • Vi starter med en individuel workshop, hvor vi sammen arbejder med alle de grundlæggende elementer i din markedsføring

  • Jeg arbejder mig efterfølgende i dybden og laver første udkast til en effektiv markedsføringsplan, som er nem at efterleve

  • Herefter følger anden workshop-dag, hvor vi sammen arbejder os længere ind i din markedsføringsplan

  • Jeg går sammen med mit team igang med den praktiske del af din markedsføring; grafik, tekster, planlægning, rapportering osv.

  • Når setuppet er præcis, som du ønsker det, går vi igang med oplæring af dig og dine medarbejdere, så I fremover er godt klædt på til at udføre opgaverne

  • Efterfølgende står jeg til rådighed 2 timer om måneden i 6 måneder - timer, du kan bruge, som det er bedst for dig - til undervisning, sparring, brainstorm osv.


Hvad nu hvis....

Hvad nu hvis du ikke selv har tid eller lyst til at arbejde med din markedsføring?

Det er vigtigt for selve processen, at du, som ejer af virksomheden, deltager i de 2 første workshops. Det er selvfølgelig helt ok, at du har en eller flere medarbejdere med. Faktisk vil det være en fordel for dig.

Har du ingen medarbejdere, der kan eller har mulighed for at overtage den praktiske del af markedsføringen, hjælper jeg gerne med at sætte et hold af kompetente samarbejdspartnere, som kan hjælpe dig videre med den praktiske del.  


I samarbejde med Dorthe, har jeg fået opbygget et setup, hvor jeg kan genkende mig selv og mit produkt. Det afspejler så fint den, jeg er, og det, jeg står for. Hvis jeg skal tilegne mig ny viden er det alfa og omega, at der er tillid og tryghed i relationen. Det er herved, at det gode samarbejde opstår. Det var fra start til stede ved samarbejdet med Dorthe.
— Helene Foss, Motivation i Praksis

_S9A0168 copy.jpg

Få en afklarende samtale

Er du i tvivl om, om ovenstående er noget for dig og din virksomhed, har du altid mulighed for at kontakte mig til en afklarende samtale. Her finder vi ud af, hvad der er det rigtige for dig.

Samtalen er 100% uforpligtende, og det værste, der kan ske, er, at du sidder tilbage med et par ideer til din eksisterende markedsføring.

JA TAK - jeg vil gerne have en afklarende samtale


Dorthe er vores betroede marketingsmedarbejder i egen afdeling. Hun står for de sociale medier samt adwords-kampagner for vores internationale website paperturn.com. Dorthe er god til at tage på kursus løbende, så hendes viden på områderne er up-to-date. Dorthe er et sikkert valg, hvis man søger en af de bedste samarbejdspartnere på området.
— Tommy Jepsen, Paperturn